3, 2, 1...

3, 2, 1...
Expressió corporal

domingo, 8 de junio de 2014

Tercera sessió

Bona tarda,

En aquesta última sessió d'expressió corporal hem treballat la sensopercepció i el ritme.

La sensopercepció

En el primer tema, la sensopercepció, vàrem recordar la importància d'aquesta com a base fonamental de l'expressió corporal. Aquesta sessió ens va tocar explicar-la i dur-la a terme al meu grup: Laia Carretero, Mireia Roca i Sònia Aguilar.

La primera activitat, servia per activar el cos i "posar-nos en situació". La gent es col·locava en parelles i, un dels membres, es tapava els ulls i es llançava mentre l'altre l'agafava abans de tocar a terra. És el joc de la confiança i serveix per generar confiança entre els alumnes.

La segona activitat era el joc del gat i el ratolí, però aquesta vegada amb indicacions com ara: està plovent, fa fred... i els jugadors havien d'interpretar-ho. Ens va semblar interessant que al afegir tantes premises alguns jugadors es confonguèssin i no veièssin clar quan havien de atrapar o escapar-se (gat o ratolí).

La tercera activitat consistia en posar-nos en parelles i explicar les coses més interessants de cada component. Però, la gràcia era que havien de quedar-se amb els gestos, expressions facials i corporals de l'altra persona. El més complicat per els alumnes va ser haver d'imitar als seus companys/es.

Una de les activitats més interessants va ser la d'encertar amb el tacte dels peus els objectes que oferiem als jugadors mentre duien els ulls tapats. Culleres, fruita, plantes, etc. Si no aconseguien endevinar què era aleshores ho tocaven amb les mans o bé ho oloraven.

També, els alumnes es van tapar els ulls i amb el ritme de la música havien de ballar. La idea era deixar-se anar i ballar amb tota tranquilitat, ja que ningú et podia veure. Quan s'aturava la música havien de buscar el company o companya més proper i, a través del tacte, encertar de qui es tractava.

En general, moltes de les activitats els alumnes havien de tapar-se els ulls o tocar amb les mans per poder treballar essencialment la percepció dels objectes o persones a través de tots els sentits.

El ritme

Les companyes ens van explicar una historieta i nosaltres la haviem de interpretar però amb el ritme que elles ens marcaven tot picant amb les mans. Si picaven lent haviem d'anar a poc a poc i si picaven ràpid haviem de còrrer.

Després ens vàrem col·locar uns davant dels altres amb les cames obertes i haviem de passar per damunt al ritme que ens picaven. Aquest exercici va ser molt divertit perquè havies de controlar de no trepitjar als altres mentre tu saltaves. Després, vam enviar un alumne (Jordi Hernàndez) a fora de classe i li vam tapar els ulls. Ens havia de passar per damunt sense trepitjar-nos les cames, però el que ell no sabia és que ens haviem apartat totes i estava caminant sol. Ho vam gravar i després ho vam mirar. Va ser molt graciós.

Després, a la següent activitat, vam entrenar la nostra memòria utilitzant el ritme. Cadascú afegia una palmada diferent, per exemple, el primer es picava al colze, el següent, doncs, havia de picar-se al colze i després, per exemple, al nas i així successivament fins a crear un ritme que haviem d'intentar memoritzar per no trencar-lo.

La penúltima activitat va ser molt interessant. Ens van fer contar, com en un semàfor, 10 segons parats, 10 corrents, 10 caminant, així durant tres repeticions que equivalien a 90 segons. Però, com cadascú té un ritme interior diferent, ningú va aconseguir acabar quan havien passat els 90 segons. La gran majoria vàrem acabar abans, però uns quants amb 45 segons i d'altres amb gairebé 90, fet que ens va fer entendre que cadascú té un ritme interior molt diferent.

La última activitat, que va servir per escalfar i relaxar-nos, consistia en ballar al ritme de les cançons individualment i els demés havien d'imitar-te.

No hay comentarios:

Publicar un comentario